torsdag 21. februar 2008

USA, babes!


Jess mans, da er jeg midt inne i døgnsnuingssirkuset jeg alltid sliter med etter jeg har vært i statene (alle 2 gangene jeg har vært der). Det var en utrolig herlig tur med lavt tempo, og godt selskap. Første bildet her er fra flyplassen rett etter vi hadde landa i Washington D.C. Begge gode og opplagte...
Vi fikk sett det meste i "National Mall", området hvor alle monumentene er. Jeg ble veldig fascinert av "Washington Monument", den lange staken som står mange meter opp i lufta. Tror Irene synes dette var litt merkelig (at jeg synes den var så kul). Men jeg lot meg ikke rokke av det. Beviset ligger i bildene jeg har tatt, titalls av samme motiv.

Jeg spiste min BESTE hamburger nogensinde på "The Cheesesteak Factory" i Georgtown. Amerikanerne kan sine saker på det området. 
Georgtown er på en måte det Bogstadveien er i Oslo. Litt fint handlestrøk med veeeldig mange butikker. Kjøpte litt klær og litt bøker og litt musikk der.











Vi bodde hos min bror og hans kone, og selvfølgelig nydelige Naomi (litt over 2 år). Synes det var kjempegøy å se de, siden jeg ikke treffer dem så ofte. Særlig Naomi som har begynt å uttrykke seg verbalt (roper "SKAMISJÅÅÅÅÅ!" ("Ska me sjå" på jærbu) når ho vil ha moras oppmerksomhet, hehe...)
Veldig praktisk å ha en bror som bor i USA!

Jepp det var det, alt jeg gidder å skrive nå. Hadefintsålenge.

5 kommentarer:

irene sa...

tusen takk for en herlig tur, min kjære! skal du ikke fortelle at du har kjøpt deg ny i-pod forresten?

Lars Erik sa...

jeg har fått meg ny ipod!:) Hehe... Nå har jeg hatt pianotime, og det gikk faktisk ganske fint. Men er fremdeles i tvil om hele greia.

tonje sa...

Jeg lurer på en ting: Hvorfor vet bloggen din hva jeg heter?
Gøy med blogg! Det er nok en av få som jeg har lyst til å lese på, og DET er et kompliment! Gleder meg til påska! Kommer Irene?

tonje sa...

åja, gmail-systemet :-P

Lars Erik sa...

Stemmer det:) Jeg er ganske så dårlig til å oppdatere den, men takk for komplimenten anyways! Irene stikker hjem en tur ho også, så det blir kanskje en stund til dere to treffes igjen. Men gleder meg ihvertfall mye til påske, og til å treffe deg!